يارانه حرف مفت را هم بردارند

هفته نامه آیینه یزد

زبان دراز

از قرار مسموع و ملموس و حسب اعلام منابع موثق از نتايج مفيد طرح هدفمندكردن يارانهها علاوه بر كاهش ميزان مصرف آب و برق و گاز، نرخ بعضي از اقلام ديگر هم به كوري چشم بدخواهان كاهش يافته است.

از آنجا كه اين (زبان دراز) جدا از تسلط بر علوم متفاوت از كيميا و سيميا و رمل و اسطرلاب گرفته تا فيزيك هسته اي علاوه بر آن در حكمت و ادب و اقتصاد هم دستي دارم. مادرزنم نيز هر روز ورد و دعا برايم ميخواند كه مرا ترور نكنند و يا چشم زخم نزنند!!

چندين سال بود كه آرزو ميكرديم دست غيبي قدرتمند بندهاي پر پرواز را از پاي اقتصاد بريده آن را از شر يارانهها رها سازد تا مردم سعادتمند شوند و تا 2 سال ديگر فقيري پيدا نشود. حال كه اين اتفاق افتاده ميبينيم از يك سو منتقدان از اطراف و اكناف خودنمايي ميكنند و از سوي ديگر مجريان طرح و روسا و دولتيان شروع به تشريح نتيجه و آمار و ارقام ميكنند كه قطعاً عاقلان به آن واقف هستند. ميفرمايند هنوز طرح اجرا نشده چه شده و كجاها رسيده ايم!! ولي تا آخرش انجام شود! چه ميشود!

القصه حال كه به استناد آمار دولتمردان با حذف يارانه ها، مصرف سوخت و انرژي كم شده و در نتيجه اسراف از فرهنگ اقتصادي مردم حذف و عدالت جايگزين آن گرديده است. اي كاش دولت يارانههاي حرف مفت و جفنگ و دروغ هم برمي داشت تا همينطور بي رويه مصرف نشود!! آن وقت ترتيبي داده خواهد شد كه مردم«گوش»مفت هم نداشته باشند و حرفهاي آنچناني يكديگر را استماع ننمايند. تا كمي فتيله آن پايين كشيده شود آن گاه هوا صافتر، اكسيژن صداقت بيشتر به ريهها ميرسد و ميفهميم كه كجاي كاريم! و چه كار بايد بكنيم ؟


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا